![]() |
||||||||
| ||||||||
(#11)
|
|
Citat:
Citat:
Jag har inte framträtt i media mer än ett liten tidningsartikel om TPB demon vi hade här i Karlstad i våras. Vilket jag precis svarade på till följande: Citat:
Jag är väldigt social men kan även vara tillbakadragen helt beroende på situation, roll och syfte. En 8 känns vettig i den frågan. Ja, jag anser mig själv ingjuta förtroende och seriösitet: Jag kan vara mycket seriös när det krävs av mig, men fortfarande vara avslappnad på ett trevligt socialt vis, vilket jag tror är en stark sida för mig. Förtroende biten så tror jag att jag kommer kunna visa både medlemmar, aktivister och väljare att jag inte kommer lova mer än jag vågar hålla. Det är även viktigt att göra skillnad på löften och tankar och idéer. Vilket jag kommer jobba med att bli tydlig i mitt uttryckande av. Oftast så är jag snabb på att höra av mig till de direkt inblandade om ett löfte jag gett av någon anledning inte blir giltigt eller kommer vara genomförbart längre, eftersom jag inte gillar att bryta de löften jag gett. Citat:
1.) Jag stödjer vågmästarstragtegin till fullo. Om vi inte röstar med vår grupp så kommer de heller inte rösta med oss, och då kommer vi inte kunna utnyttja att vara just vågmästare. Det är något som jag reagerade mycket på under EU-valskampanjen att förståelsen för köpslagingen som skulle krävas av oss för att få stöd i våra frågor inte fanns hos i väldigt stor utsträckning. För mig är det en självklarhet att vi måste jobba på så vis, speciellt eftersom att de andra partierna inte anser att dessa frågor är viktiga i vilket fall och gärna hjälper oss i dem, så länge vi hjälper dem. Men att rösta emot oss själva i våra frågor gynnar inte partiet eller det vi står för och därför skulle jag aldrig göra det. Jag skulle bli ytterst upprörd om någon av oss andra gjorde det, men jag skulle även undersöka grunderna och inte bara fördömma, och hoppas att det fanns en mycket god anledning. Nu är det ju även så att om vår politiska agenda tar en konstig svängning och våra frågor inte längre är vad våra frågor har varit så kan det ju bli problematiskt att fortfarande hålla med, men den dagen den sorgen. Jag litar på att vi inte kommer ta den riktningen. Tror att frågorna skulle behöva bli så pass tokiga att vi är påväg i total motsatt riktning än vad vi siktar just nu för att jag skulle personligen rösta emot, men det skulle inte vara utan stort stöd bland både medlemmar och andra av våra riksdagsledamöter. 2.) Aktivism för mig är en väldigt viktig del av arbetet inom Piratpartiet. Jag älskar svärmarbete överhuvudtaget och deltar även i kaosklusterprojektet http://werebuild.eu. Jag har inget intresse av att snöa in mig i Rosenbad, men det kommer också handla om mån av tid, kommer även vilja bjuda in pirater för att se vad jag jobbar med. Jag kommer även ha ett intresse av att hjälpa aktivister runt om i landet att kunna åka till andra delar av landet för att vara med på events och träffa andra aktivister. Jag vet av egen erfarenhet att det gör mycket för engagemanget och inspirerar enormt. Jag kommer även att vilja åka hem till Värmland och vara med i aktiviteter som görs här när sitter i Riksdagen. 4.) OMGz noes skynet is all mighty!! >_< HIIIDEE!!! Citat:
Det kommer alltid finnas för och nackdelar som dessa och om det resulterar i självcensur är det givetvis inte bra. Men skillnaden i känslan/rädslan om att bli övervakad av privatpersoner eller staten gör jag ingen skillnad på. Citat:
2. Jag förstår inte rikigt vad du är ute efter med denna fråga. Vi kommer ju inte välja vad vi kommer sammarbeta i för frågor per se, utan som vågmästarställningen innebär kommer vi sammarbeta med det parti, som ger oss det bästa erbjudandet, i de frågor de specifikt önskat i förhandlingarna. Fråga gärna om frågan om jag missförstod. 3. Jag avsätter redan nästan 100% av mitt dygn till Partiarbete, varesig jag vill eller inte. Så det kommer bli mycket både i kandideringen och självklart änmer, hur jag nu ska hinna med det 48h/ dygn tack?, om jag hamnar i Riksdagen. 4. Som det ser ut just nu nej, men det är långt kvar tills valet, mycket kan förändras. Om jag hamnar på Riksdagslistan så kommer jag börja förbereda för att hitta lämpliga kandidater att ta över de poster jag nu besitter inom Partiet. Två eller flera stolar kan vara till för och nackdel, jag har inget definitivt ja eller nej på detta just nu. Även om jag inte besitter officiella uppdrag inom partiet betyder det inte att jag kommer sluta arbeta med partiet på olika vis. 5. Jag är för tillfället arbetslös och studerar halvtid. Men om jag får ett jobb under tiden för att kunna stödja mig själv financiellt så kommer jag självfallet lämna detta för att kunna ta min plats i Riksdagen om jag får det stödet som krävs. 6. Ja, jag kommer jobba heltid. 7. Ja, det kommer jag. Även om jag måste erkänna att jag inte är helt där än. 8. I dagsläget har jag inget medialt på mig i debatt eller argumentation. Men denna tråd kommer bli uppdaterad med det om sådant material uppstår. 9. Nej 10. Jag kandiderar för att jag anser att det Piratpartiet står för och jobbar för är viktigt för inte bara Sveriges framtid utan även den Europeiska och hela världens. Jag ser det även som en väldigt bra erfarenhet att ha, vilket kommer göra det till en spännande resa. Jag kommer jobba lika hårt för Piratpartiet oavsett om jag kommer med på vår Riksdagslista eller inte, eftersom jag anser att detta är väldigt viktigt. Läs min kandidatur text är Kampanjsida marie.axelsson@piratpartiet.se #piratpartiet, #ungpirat, #karlstad, #gothenburg @ irc.piratpartiet.se |
|||||||
|
|
|
(#12)
|
(#13)
|
|
Hej, jag har en fråga angående följande uttalande angående Piratpartiets plan att påverka lagen som finns dokumenterat på Youtube.
Rick Falkvinge i Arvika 4 http://www.youtube.com/watch?v=u7jJQ...eature=related I följande klipp (se ovanstående länk) säger Rick Falkvinge, tid: 2:37: ?När Sverige ändrar så kan inte USA sätta in handelssanktioner för vi är med i EU och just i det här fallet är det en otrolig fördel, därför det betyder att, försöker de handelssanktioner emot Sverige, så kommer EU där som en gigantisk sköld. Och EU har starkare ekonomi än USA. Det betyder att en handelssanktion emot EU skadar USA mer än Europa. Samtidigt som lagarna här är på nationell nivå här i Sverige.? Slut citat, tid: 2:50. Den grundläggande planen enligt Piratpartiet är att först ta minst 1 mandat i EU valet vilket ni lyckats med. Steg 2 är nu att ta minst ett mandat i Riksdagsvalet så att Piratpartiet tar en vågmästarroll. Hotet som ofta framförs om Sverige skulle ändra lagen om fildelning, så att man kan få kopiera och dela med sig av alla medier över Internet, är just att USA skulle sätta in handelssanktioner emot Sverige. Men enligt piratpartiet, så kommer Sverige att bli skyddat av EU, som kommer att förhindra att handelsaktioner sker emot Sverige. Men hur trovärdigt är detta antagande egentligen. Vi vet att det redan nu finns EU politiker som Christoffer Fjellner som vill införa fri handel mellan EU och NAFTA. Han är knappast ensam, allt pekar på att detta blir verklighet. Dagens vallöfte: En energiinjektion behövs för globaliseringen och handeln över gränserna. Jag vill ha frihandelsavtal mellan EU och NAFTA! http://www.fjellner.eu/dagens-vallof...-eu-och-nafta/ Om detta införs så tror jag knappast att Sverige kommer att bli skyddat av EU emot USA. Dessutom är det redan idag stort ekonomiskt samarbete mellan EU och USA, hade EU varit ekonomiskt självständigt hade vi ju inte påverkats märkbart av krisen i USA. Men det har vi gjort i EU, så även i Sverige. Dessutom kan man fråga sig om vad det är för mening med att förlita sig på en beskyddare som EU när både Ipred och FRA lagen kommit igenom trots medlemskap i EU. Dessutom bygger Ipred på ett Eu direktiv. IPRED http://frapedia.se/wiki/IPRED Vi har även Stockholmsprogrammet som vill förbjuda terroristpropaganda och nu Lissabonfördraget. Du känner kanske till saker som, Flexibilitetsklausulen och passarellen, dessa verktyg kommer tillsammans med Lissabonfördraget att ge EU möjlighet att ändra vilka lagar de vill, utan att folket kommer att få rösta om det. Det innebär också att lagar som har blivit genomröstade på nationell nivå, kommer att kunna bli ändrade av EU utan någon ny omröstning. Så vad spelar det för roll vad vi lyckas rösta igenom för lagar på nationell nivå i Sverige. Lissabonfördraget kan köra över våra beslut i Sverige när de vill. EU-konstitutionen http://sv.euabc.com/word/298 Flexibilitetsklausul http://sv.euabc.com/word/499 Passarell http://sv.euabc.com/word/777 Med tanke på allt detta så frågar jag mig om det verkligen är trovärdigt att Piratpartiets grundläggande plan att ändra lagen om fildelning kommer att fungera genom att bli skyddade av EU och sedan sprida den svenska lagen till övriga EU länder. Är det inte mer trovärdigt att EU kommer sätta press på att Sverige ska anpassa sig till övriga länder. Med tanke på att EU är på väg att bli en superstat och att det dessutom finns EU politiker som vill utöka handeln med Nafta. Om nu dollarn kraschar, vilket det ser ut att göra, så kommer just röster framförallt ifrån Kina att höjas att man ska genomföra en världsvaluta. Om vi går emot en gemensam världsekonomi så har jag ännu mer svårt att se att Sverige kan bli skyddat av EU emot USA. Dollar Falls Most in Month as China Urges New Reserve Currency http://www.bloomberg.com/apps/news?p...d=aQ.zWVPnOYYg Dessutom har jag svårt att se att EU är ett beskydd av Sverige överhuvudtaget. Lissabonfördraget är här och de kan ändra vilka lagar de vill oavsett vad vi bestämmer i Sverige, tack vare Flexibilitetsklausulen och passarellen. Hur länge kan du som Piratpartist förhålla dig neutralt till EU? Vad krävs för att du ska kräva uträde ur EU? Hur ska piratpartiets plan fungera när medlemskap i EU ingår i planen, nu när Lissabonfördraget har trädit i kraft? Tackar i förhand för Svar Mvh U Do News Ja, det är jag som är idioten som du ska skratta åt... U Do News http://www.udonews.com/videos/671/welcome-to-u-do-news |
|
|
|
|
(#14)
|
|
Hej, har även ytterliggare en fråga. (se även min förra frågeställning ovan)
Hur ställer du dig till möjligheten att Piratpartiet skall expandera sin politik utifrån sina kärnvärden? Samt hur skulle du vilja gå till väga i den frågan. Innan du svarar på frågan skulle jag vilja att du fördjupa dig i resonemanget i länken nedan, där ekonomibloggen, nr 1 på bloggtoppen, "Cornucopia?" resonerar om saken. Läs även Rick Falkvinges artikel om ekonomin som ingår som länk i följande artikel. Vad anser du om resonemanget efter att du läst texten i länken "Dags för Piratpartiet att expandera sin politik?" Dags för Piratpartiet att expandera sin politik? http://cornubot.blogspot.com/2009/06...ndera-sin.html Ja, det är jag som är idioten som du ska skratta åt... U Do News http://www.udonews.com/videos/671/welcome-to-u-do-news |
|
|
|
|
(#15)
|
|
Moderatorerna har nu redigerat inlägg i tråden för att överensstämma med de justerade reglerna. Om reglerna inte följs kommer vi från och med nu varna den aktuella personen och därefter stänga av personen från forumet. Vid grova övertramp kan en person stängas av utan föregående varning.
|
|
|
(#16)
|
|
Citat:
Nu vet jag inte vilken fråga som blev modererad till att börja med, men gissar på att du kan hitta svar på en av frågorna i min "wall of words" tidigare i tråden. Läs min kandidatur text är Kampanjsida marie.axelsson@piratpartiet.se #piratpartiet, #ungpirat, #karlstad, #gothenburg @ irc.piratpartiet.se |
||
|
|
|
(#17)
|
(#18)
|
(#19)
|
(#20)
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Göran Axelsson (#1135) | Göran Axelsson | [E-I] | 13 | 2010-01-14 10:27 |
| Anne-Marie Pålsson lämnar riksdagen | PaLL3 | Nyhets- och debattartiklar | 9 | 2009-05-22 14:22 |
| Marie Ledin: Fildelning hotar upphovsrätten | Christian Engström | Nyhets- och debattartiklar | 5 | 2008-02-27 11:40 |
| Kanditatur - Marie Andersson (emma) | infinite_emma | Valsedlar 2006 (STÄNGD) | 13 | 2006-04-09 18:01 |
| Kandidatur - Göran Axelsson | Göran Axelsson | Valsedlar 2006 (STÄNGD) | 2 | 2006-04-09 08:30 |