Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets extra medlemsmöte februari 2018
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Twilight_Zound Inte uppkopplad

Twilight_Zounds avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Motion - 2006-09-18, 18:57

Som medlem i partiet, kan man lägga fram en

motion hur som helst eller ska den vara skriftlig

och inskickad via post??

Nu när valet är över har vi 3 år på oss till EU val och 4 år

till nästa Riksdagsval. NU har vi tid att forma partiet i detalj.

Jag föreslår att vi omformar programet lite och pyttsar in

lite fler sakfrågor. På detta sätt kan vi bli ett Parti att relatera

till i nästa val samt kanske locka ÄN fler röster..

Vad tycker ni??

-------------------------------------------------------------------------

SIGNATURE:

http://www.twilightzound.smyr.net/

http://www.soundclick.com/pro/view/01/default.cfm?bandid=135391&content=main&songid=0

Svara med citat
  (#2) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Länk: #57194
Standard RE: Motion - 2006-09-18, 19:48

<DIV>
Citat:
Twilight_Zound (2006-Sep-18)Som medlem i partiet, kan man lägga fram en
motion hur som helst eller ska den vara skriftlig
och inskickad via post??

Nu när valet är över har vi 3 år på oss till EU val och 4 år
till nästa Riksdagsval. NU har vi tid att forma partiet i detalj.

Jag föreslår att vi omformar programet lite och pyttsar in
lite fler sakfrågor. På detta sätt kan vi bli ett Parti att relatera
till i nästa val samt kanske locka ÄN fler röster..

Vad tycker ni??
</DIV><DIV></DIV><DIV>jo, vi måste helt klart tänka över......vad gjorde fel i detta valet?</DIV><DIV>vad gjorde vi bra?</DIV><DIV></DIV><DIV>och sen försöka omforma oss efter den mallen.</DIV>

-------------------------------------------------------------------
Övervakning och censur är framtiden, om vi passivt tillåter det att bli så.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Holi Inte uppkopplad

Holis avatar

Länk: #57209
Standard RE: Motion - 2006-09-18, 20:34

Hur ska vi veta vad vi gjorde rätt och vad vi gjorde fel? Vi har ett par intressanta idéer att grunda en filosofi på hur ska vi gå vidare från dem? Jag vet att vi har väldigt många medlemmar som har rakt motsatta åsikter om i princip allt.. Förutom just det vi kört på hittills..

Så... Min fråga till alla.. Vilken blir vår 4e fråga? Eller vad anser ni ligger närmast till hands för att utöka partiprogrammet...

Jag personligen ser fram emot å se hur mycket vi kan komma fram till och hur stort stöd vi kommer ha vid EU-valet sen... Där är det mycket mer angeläget att vi kommer in

ena fyra ena tvåa vad blir det? jo 42!

Svara med citat
  (#4) Gammal
Nicklas W Bjurman Inte uppkopplad

Länk: #57243
Standard RE: Motion - 2006-09-18, 21:55

Alla våra frågor i de olika ståndpunkterna har knytits tillsammans med hjälp av den ideologi som jag klassar som informationsfrihet och stärkande av de demokratiska statsskicket(se min sigantur för vad demokrati faktiskt är(många vet inte)).

Jag vill gärna utöka vårt program för att lägga till ytterligare frågor som inte splittrar partiet och har sin grund i partiets ideologi.

Jag tror också att vi behöver fortsätta spela efter reglerna och vara ärliga och öppna, det går i stånd med våran ideologiska grunder och på sikt tror jag väljarna uppskattar att vi inte intrigerar och fifflar.

[i]

Svara med citat
  (#5) Gammal
Ahruman Inte uppkopplad

Ahrumans avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #57496
Standard RE: Motion - 2006-09-19, 18:59

Apropå demokratifrågor: under det senaste året har s, m och fp samt flera statsvetare föreslagit majoritetsval i enmansvalkretsar och liknande för att ”stärka demokratin” genom att ”presentera två tydliga val” – det vill säga införa ett två- eller trepartisystem där det är lättare att styra folket.

Att motsäga sig detta är ju ganska naturligt för alla som kan tänka sig att rösta för ett litet parti. Att ändra programpunkten om skyddat privatliv till en mer generell formulering som täcker dylika demokratifrågor bör diskuteras. (Det skulle dock kunna bli för brett –*att ta ställning för eller emot fortsatt EU-medlemskap skulle exempelvis kunna splittra partiet.) Det här anknyter också till vad jag tror var vårt största misslyckande: för många framstod vi fortfarande som snyltarpartiet. Vi måste fokusera på integritets- och demokratifrågorna om vi ska komma någonstans i EU-valet.

Jens Ayton

This moment, right now, 2009, this is as hard as copying will be for the rest of recorded history. Next year, copying will be easier. And the year after that. And the year after that. — Cory Doctorow
  Skicka ett meddelande via AIM till Ahruman  
Svara med citat
  (#6) Gammal
Nicklas W Bjurman Inte uppkopplad

Länk: #57557
Standard RE: Motion - 2006-09-19, 20:33

Att bilda ett system där mindre aktörer har makten är absolut ett ytterligare steg från demokrati. Har de som säger att det är bra för demokratin någon aning om vad demokrati innebär kan man fråga sig?

Jag tycker det är ett stort problem att många inte är pirater utan fortfarande håller på det gamla rödblå sörjan i vårt parti... Det känns som det är dags att vi tar och kölhalar de värderingarna.

[i]

Svara med citat
  (#7) Gammal
Anders Truedsson Inte uppkopplad

Anders Truedssons avatar

Länk: #57563
Standard RE: Motion - 2006-09-19, 20:40

Det är egentligen inte så konstigt att det finns folk som har svårt att släppa höger-vänster grejen då den ändå har varit med sedan vi har varit små.

Men jag håller med att vi måste arbeta på det och där kommer frågorna in hur vi ska fortsätta arbetet. Men den diskutionen tar vi inte upp här. Då den sker på flera andra ställen.

[hr]

Anders Truedsson

070-83 49 539

Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Truedsson Skicka ett meddelande via MSN till Anders Truedsson  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
45. Delvotering 2 om motion 04 Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 2 2009-03-08 12:07
Motion 03: Motion angående EU-konstitution/Lissabonfördraget megaman Motioner 9 2009-03-03 14:55
12.3 Motion om Ung Pirats politiska plattform (motion) Stefan Flod Handlingar till Ung Pirats ordinarie förbundskongress 2009 0 2009-02-27 19:41
Punkt 19 - Motion: Motion om stadgeändring rörande införandet av en värdegrund Stefan Flod Ung Pirats förbundskongress 2007 4 2007-06-15 22:13
Motion Urban Medin Övrig piratpolitik 2 2006-09-19 17:37